måndag 23 maj 2016

Hanna köpt hus i Tallkrogen

Minns lyckan att hitta sitt hus som om det var igår!

Att hitta ett hus är inte som att hitta en lägenhet! Det är ett betydligt mer komplext köp än så. Jag tittade 1,5 år och jag tror min väninna Hanna ligger i dem slängarna hon också.

Men så i fredags skrev hon på papper för en riktig pärla. And guess what? det ligger här i Tallis!

Spanar in sin tomt

Huset är lika stort (alltså litet) som mitt med en lika stor (ja, faktiskt stor för att vara här i Tallis) tomt som min. Hon har däremot en allmänning som granne mittemot.

Våra hus ligger på olika sidor om tub-spåret och hon kommer åka till T-Gubbis medan jag bor närmare T-Tallis. Men mellan oss är det bara 10 min promix (utan hund).

Herrhagsväggen från Gubbis bort till Svedmyra

Hon har tittat lite all over the place (läs: Stockholm, norr, söder, you name it), men jag är inte förvånad att det blev Tallis/Gubbis. Hon har varit här så pass mycket att hon hittar utan att jag behöver ge henne direktiv.

Väldigt privat från allmänningen där jag ibland går med hundarna
Ogräs!

VÄLKOMMEN till Tallkrogen, Hanna! Och välkommen till villalivet. Jag rensade ogräs i fredags och lördags, typ två fulla korgar vardera dag. När jag slutade gjorde jag det inte för att ogräset var slut utan för att tombolakomposten var full... There's plenty more.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar