måndag 16 maj 2016

Semester ifrån varandra

Morgonstund har guld i mun

Och så var jag hemkommen från en vecka i Grekland. Jag har varit med i ett kärleksexperiment som Fritidsresor gjorde. Läs artikel i Mitt i HÄR

Jag har haft det så bra. Vädret har varit perfekt med cirka 25 grader på dagarna och visserligen ganska svala (läs; snarare kalla) kvällar. Hotellet vi bodde på var 5-stjärnigt i en svit med swimup-pool direkt utanför verandan. Maten var helt underbar och det var inte svårt att äta hälsosamt. Jag var på hela tre behandlingar inne på spat, yoga, stavgång, bilutflykt och hängt vid poolen.

Rapport från grannen

Jag är så glad att jag och hundarna har kommit hit, det vill säga att vi var redo för detta: En vecka ifrån varandra, en vecka där jag kan känna mig trygg med att de är trygga hos utvald hundvakt. De bodde hos sin bästis Caesar här i området och har nog haft en lika 5-stjärning upplevelse som jag :)

Att ta sig an omplacerade hundar (och återigen betonar jag att de aldrig varit med om något, de kommer bara från en annan familj med allergi) är inte alls detsamma som att uppfostra en valp med sina rutiner från start. Att lämna hundarna till någon som bara ska gå en promenad med dem har tagit sin tid. Jag vill ju inte att de ska känna motstånd när mina snälla vänner kommer och hämtar dem och jag inte är hemma. Men vi är där nu. I princip alla mina kompisar kan hjälpa mig för att damerna känner igen dem och blir numer bara glada, typ: "Heeeej! Ska du gå med oss idag?!?!". De vet att de blir tillbakalämnade hemma sen.

Hos Caesar har de det bra. De får till och med sova i hans mattes säng <3

Utmattade efter en vecka från matte

Jag längtade så klart efter damerna. Jag försökte att inte tänka på dem för att inte "öppna dörren till alla känslor". Men på väg hem tittade jag på en massa bilder och längtade så.

När vi sågs var de tokglada!!! Och tydligen helt slut för de slumrade snabbt till i soffan :)

Återförenade

Jag lägger upp lite bilder från Grekland och Rhodos imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar