tisdag 10 maj 2016

SL-sten som kantsten



Med huset fick jag ett gäng offentliga gatustenar. Det är dem som SL använder för att markera var bussen stannar till exempel.

Jag gillar ju detta! Tycker det finns något stockholmsromantiskt över dessa trots att de egentligen inte alls är fina. Just därför har jag inte gjort mig av med dem, men ej heller hittat ett användningsområde.

Efter en kort undersökning på Fejsan där jag frågade vad folk spontant tänkte kring gatustenarna (huruvida det är coolt eller inte) så svarade de få som svarade att de absolut tyckte jag skulle använda dem! Ska höra i inredningsgruppen också där det finns fler personer med rätt engagemang.


Nu funderar jag lite på att fixa kantsten till framsidan där jag har en länga att "ta hand om" efter dräneringen. Alla andra längor är täckta med stenläggning.

Storleksmässigt funkar gatustenarna, dvs hur djupt ned i marken för att de ska fästa och stanna där.


När jag googlar verkar all kansten vara grå eller i granit (lite mer fancy). Gatustenarna är ju vita.


En annan faktor att räkna in är egentligen att jag inte vet hur jag vill ha det där på framsidan, lägga sten även där eller ha gräs. Det kan ju vara bra så att en slipper göra om när jag kommer fram till detta.

Dock tror jag på gräs och odlingslådor där :)

Fint, tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar