onsdag 4 maj 2016

Rensa ogräs så tidigt som möjligt

Lättare att få med roten

Jag tänker mig att det är lättare att dra upp ogräset vid roten ju kortare tid de fått stå. Testade nu för ett tag sedan och absolut; nästan alla fick jag upp med hela roten. Easy peacy! Rötterna kan sitta hårt som s*t*n och vara 2 dm långa.

I ett Äntligen Hemma-avsnitt fick jag också lära mig att ogräsfröna kan ligga i jorden flera år tills det känner för att "blomma". Just därför ska en rensa hela hela tiden.

Tar ungefär en tredjedel av korgen varje gång jag kör en runda

Den som inte testat att rensa ogräs - gör det! Det är en riktigt oväntat känsla.

Min lilla blomma Svea lipar

Rabarberna snart redo att ätas

All fallfrukt från i höstas (äpple) har jag slängt på rabarberrabbatten. Vi får se om näringen kom till sin rätt nu i sommar då när rabarbern blommar. Men det tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar