måndag 28 november 2016

300 kg klinkers (renovering badrum)

Söndagen tillbringades med bruuuush Ante. Vi började med att hämta en skitfin platsbyggd säng åt honom med förvaring under. Det var via en grupp här i krokarna.

290 kg klinkers. Och lite kakel.

Efter att ha lämnat den hos honom drog vi mot Bauhaus i Länna genom yrande snö här i Stockholm.

Målet med Bauhaus-besöket var att köpa klinkers. Det är inte det mest akuta att köpa in för det är faktiskt kakel snickaren kommer börja med, men jag insåg att jag omöjligt skulle kunna hantera de stora paketen.

Vita och gråa klinkers blir det.

Och visst hade jag rätt. De vägde drygt 20 kg styck vilket faktiskt är vikten av mitt ena syskonbarn. Men att bära ett paket klinkers som sedan ska lastas in i en trång bil framlänges klarade jag såklart inte. Sedan var det inte ETT paket utan 14 :)


Brorsan var fett peppad på att bära klinkers. Bra träning för ryggen, hette det. Han bar två paket åt gången....


Let me tell you about what I learned. Bränningen är stämplad på varje låda och vanligtvis är varje pall lastad med samma bränning. Titta efter på varje låda när du lastar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar