onsdag 23 november 2016

Renovering badrum fortsätter

Att putsa väggar är ett riktigt hästjobb.

Det rör sig snabbt framåt. Mycket jobb i detta stora rum. Snickaren har putsat alla väggar där det på sina ställen är hela 5 cm tjock (ojämna väggar ju). Jag noterar att han är väldigt noga vilket jag såklart gillar.


Lite rör som ska snyggas till när rummet nu får en extra kvadratmeter. Golvet måste gjutas också och lilla luckan från gamla garaget måste sättas igen.

Fluktar-hål in i badrummet. Tittut.

Gamla källarnedgången.

Sådana här grejer stökar till det i min hjärna. För när trappan försvann öppnades en ny "entré" upp och jag börjar tänka på nya sätt att disponera rummet. Och så blir jag irriterad på mig själv för jag kommer ju sedan fram till att jag redan har den mest optimala planen klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar