tisdag 1 november 2016

Testar Fredells i Nacka

Ser något stroppig ut, men jag plåtade mig i vasst solsken och såg absolut inget på skärmen.

Det regnar i Stockholm idag och graderna har verkligen smugit sig nedåt. I morse åkte vinterjackan fram och jag kan meddela att den behövdes. 

I helgen var det däremot blåsigt, men soligt! Se bilderna i detta inlägg. På söndagen åkte jag för första gången till Fredells i Sickla. Testing, testing!

Stor parkering.


Det ligger ju i minuter närmare än Bauhaus i Länna. 8 vs. 14 min är visserligen inte mycket att gaffla om - speciellt inte när trafiken till och från Sickla är massiv även på söndagar.


Nu hade jag ett specifikt mål med besöket där; att kolla in Lhådös klinker Cirkus. Det är ju helt fantastiskt och jag har varit förtjust i det sedan första gången jag såg det på Stonefactory.se. Men eftersom jag inte vill köpa grisen i säcken och Fredells var det enda stället i södra Stockholm som hade det så fick jag åka dit och känna.

Trist är ju att jag inte blev kär. Det uppfyllde förväntningarna i känslan (kändes inte billigt eller plastigt), men förälskelsen uteblev. Och att väja grejer på utseende efter logik är inte min grej - jag måste gå på förälskelse, annars tröttnar jag fort. Väggarna i min lägenhet inne i stan var starkt orikidé-lila och jag gillade den ända tills jag flyttade ut 13 år efter att den valdes. Well, ett exempel av många. Så vi får se vad det blir för golv i källaren.

I övrigt verkade Fredells stort, snyggt, bra med parkeringsplatser, men jag hann verkligen inte kolla priser eller testa servicen. Får återkomma om den när jag åker dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar