torsdag 24 november 2016

Väggar upp (badrum)

Limma, inte borra, då jag har vattenvärme i golvet.

Jag fortsätter att ge er bilder från pågående renovering. Nu har en massa väggar kommit upp. Och ett innertak.

Det blir en rejäl dusch!

Innerväggar till blivande dusch är uppe. Några fula, tomma rör är nedtagna.

Innertak ovanför den tillkomna kvadratmetern till badrummet.

Där trappan var förut när jag öppnar källardörren.

Här ska det bli garderob och förvaring. En väldigt djup garderob.

Där trappan nyss gick, ett utrymme på knappt 2 kvm, ska en kvadrat till badrummet och resten till blivande förvaring En ska inte underskatta behovet av förvaring! Jag tänker plats för extra kuddar, sovsäck, vinterkläder, kanske en extra frys, verktyg, ja you name it.

Gamla luckan in från gamla garaget in under trappan (förråd) igenbommad.


Och nu, vänner, behöver jag era tips och idéer. Jag har nämligen en idé om att behålla "hålet" här. Vet dock inte vad jag tänkt alls här för mot denna grunda lucka kommer fotändan av sängen vetta (stavas det så?) med en passage på typ en meter. 

Jag tänker att en kan spackla iordning fint och kanske sätta hyllor - men vad ska en förvara här?? Böcker? Jag läser ju inte. Levande ljus (tror det är tillräckligt högt)? Men jag är inte the levande ljus i sovrummet kind of girl. 

Hit me med era idéer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar