söndag 20 november 2016

Bra råd inför färg- och materialval

Det gäller att ha en stor famn när så många ska få plats.

Jag älskar tydliga, konkreta råd! Allra helst med motivering.

Min kusin fru KondisKarin var hemma i Tallis med sin tredje bebis, Edit, nu i veckan. Förutom hundpromenad och att hjälpa en 86-årig dam som fallit vid Tallkrogsplan med att komma upp, ringa ambulans och avboka frisörtid som hon var på väg till så hann vi också prata lite om mina tankar om badrummet som just nu renoveras i huset.

Så snygg inspo! Men kolla nedan angående svart färg i badrum....

Angående svarta klinkers sa hon:
"Fint! Jag har det. Du bonar golvet. Nästa gång du går in och ska kissa är det skitigt igen."
Svarta klinkers är alltså inte aktuellt.

Angående matt eller blank kakel i vitt på väggarna sa hon:
"Om du ska ha det där mönstret är det ju finare med blankt, så att det kommer fram. Dessutom är det lättare att hålla rent och mögelsporer fastnar sämre."
Det blir alltså blankt kakel.

Angående nya tankar om att ha svarta blandare:
"Jag har svart blandare på tvättstället. Efter EN tandborstning är den vitfläckig. Helt omöjlig färg."
Ok, vita blandare alltså.

Angående en tanke om att klä nischerna i färgat kakel istället för det vita (blanka):
"Om du tar in färgat kakel där blir det ju mer retro."
Bra. Vi får se hur mycket retro det behöver vara eller om det räcker så som jag planerat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar