fredag 4 november 2016

Passar en tallkotte

Tant Marie på tur med tallkotten.

Eftersom Hanna har flyttat till Tallkrogen och fått en kotte så är det ju väldigt logiskt att han är en tallkotte. Igår passade jag honom i några timmar då hon behövde sova. Vi gick en redig promix och mötte upp med granne Karin med sin hund Beppe i Hökis och promixade tillbaka till Tallis.


Inte för att tallkotten hann uppleva något då han sov, men jag fotograferade ändå minnet av hans första besök hos Karins höns. Vem vet, kanske han anade goda vibbar nånstans där i sömnen.

Sov som en stock.

Vi gick tillbaka hem och eftersom han sov så djupt så bestämde jag mig för att behålla honom - för en stund. Jag behövde värma upp mig och tänkte att ju längre Hanna får vila desto bättre. Hade jag haft ersättning hade jag nog aldrig gått tillbaka med honom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar