onsdag 20 augusti 2014

Genomskinliga burkar

(Från Clas Ohlson för 10:-/st)

Ni har nog inte märkt det, men jag har introducerat en ny kategori här i bloggen: Hållbarhet. Jag är ju ingen expert som Hållbarhets-Anna, men jag är alltid medveten och gör mitt bästa.

De här matburkarna hittade jag i olika utföranden på Clas här om sistens. Jag stod ett tag och höll om den rosa (så klart), men valde till slut den helt genomskinliga.

Varför? Jo, för med denna ser man vad man har för mat i kylskåpet. Jag har en tendens att spara mat - och sedan slänga den. Att slänga mat är (enligt mig) troligen det mest nonchalanta man kan göra och tyvärr gör jag det hela tiden. Jag stoppar in maten i burkar och ställer i kylskåpet. Sen är burkarna bukar (eller lådor) och inte mat. Jag glömmer bort vad jag stoppade där i.

Vi får se om det blir skillnad med genomskinliga burkar och lådor, men det tror jag :)

(En bild på mig för att man ska ha bilder på sig själv när man bloggar)

HÄR är en favvo som jag bak-kategoriserat som hållbarhet; om hur du bäst förvarar mat i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar