lördag 30 augusti 2014

Dräneringen är igång

(Efter två timmars jobb bara)

Det här enormt viktiga ingreppet på mitt hus - äntligen är det igång. Jag borde gjort detta så snart jag flyttade in, men mäktade inte riktigt med det. Det här steget, att dränera huset, är det som behövs göras för att kunna typ allt annat i källaren sedan. Det är ingen idé att inreda källaren innan huset kan andas.

(Det är en rejäl grävskopa vi jobbar med)

Det gamla dräneringsskyddet är asfalt målad på väggen och dräneringsrören är i tegel. Väldigt bra skick på rören, sämre skick på asfalten. Framför allt är asfalt inte en metod man över huvud taget använder idag.

(Funktionellt regntäcke med lite foder)

Det regnade en av de första dagarna när de dränerade och det var inte fördelaktigt på något vis. Lera för arbetarna och lera på mina skor och Sveas tassar som drogs in i hallen. Men nu i skrivandets stund är det sol och vindstilla (vilket också är bra så att vinden inte tar med sig partiklar som reser till grannarnas tomter).

HÄR kan du läsa kort om det jag tidigare skrivit om dränering innan jag ens hittat mitt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar