måndag 2 mars 2015

Hundar bra mot inbrottstjuvar

(Bild från en syjunta)

Stoppa Tjuven har gått sex avsnitt på TV nu och jag känner på något vis att det är min plikt som villaägare att kolla på alla avsnitt - trots att det inte är så himla kul. Bra idé och perfekt sponsor, men det finns vissa grejer i utformningen som gör att det faller platt. Jag har bara sett ett avsnitt och där skulle de två experterna, de två före detta inbrottstjuvarna som numer coachar före detta kriminella till ett hederligt liv, ska göra ett inbrott med ägarnas tillstånd. Detta filmas och ägarna får kolla på hur det går till... Och det här med att ägarna ska agera känslomässigt som om de bevittnade ett riktigt inbrott genom att gråta och bli arga... Nej det funkar inte. Det spränger hål på hela programmet som egentligen inte alls är så dåligt.


Jag ska försöka se till att kolla på de resterande fem avsnitten. Något lär man sig ju.

Jag hittade en artikel om inbrott med en av experterna på Vi i Villa. Där berättar han att hundar, oavsett storlek, är avskräckande för tjuven då det stör dem i sitt arbete. HÄR finns artikeln.

Fy fan va bra!!!!!!! Yes!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar