fredag 20 mars 2015

Rese-kojor från ÖoB

(Har lagt godisar på bädden)

Det är en riktig röjar- och fixardag idag! Fy vilken vecka jag haft jobbmässigt. Min hjärna var nära kollaps igår när jag skulle åka hem.

Idag har jag hunnit med en massa nyttiga ärenden. Jag har bytt däck hos Däckia, varit hos Plantagen och köpt blommor, gödsel, dressjord och gräsfrön. Jag har också hunnit förbi Farsta C för några små ärenden och på ÖoB, som jag alltid slinker in på för att köpa upp mig på hundbajspåsar, hittade jag dessa fynd: hundkojor! Jag har sett dem online och i djuraffärer, men på ÖoB kostade de bara 99:- respektive 149:-.



De har en knapp som gör att man kan fälla ihop/ned dem så att de blir helt platta. Och de väger knappt något så de är ganska tacksamma att stoppa in i bilen när vi ska sova borta hos Syrran, Päronen eller resa bort på semester. På så vis har de alltid sin koja med sig och därmed en plats att känna sig trygga. Chihuahuor och grythundar generellt gillar ju små kryp-in.


Jag fattar att de inte kommer att hoppa in och bo här, men står de framme några veckor så fattar tjejerna sen att de är deras när jag fäller ut dem på främmande plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar