fredag 6 mars 2015

Livet med en robotdammsugare

(Söta, men de drar in skit i huset)

Det är mars och vintern har smält bort. Det är en massa grus och sand som släpas in och bor en i villa finns inget trapphus som får ta den största smällen, nej allt dras in i hallen. Har man två hundar ökar antalet sandkorn och... har man hundar börjar de fälla vinternpälsen just about now.

När hundar fäller vinterpäls har man päls på precis allt; möbler kläder och även i munnen. Du vill typ inte ens öppna munnen om du är med hunden!


Jag kan meddela att mitt misstagsköp av robotdammsugaren var en riktig lyckoträff. Jag har för vana att tömma behållaren efter varje gång jag kört den, så jag ser hur skitigt det var och hur mycket hår den faktiskt tar upp. HÄR kan du läsa om hur jag använder den. 

Jag vill tillägga att jag, förutom att tömma behållaren efter varje körning, också "dunkar av" allt damm från filtret ut genom fönstret. Det är fortfarande i toppskick just därför. Filtret är ju annars något tillverkaren tjänar pengar på. Jag har använt min i 3 månader nu.

En annan sak (som jag nämner i det länkade inlägget) är att robotdammsugaren inte ersätter den vanliga sugaren. Denna kan ju inte ta lister och möbler till exempel. Men sjukt bra vardagslösning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar