måndag 9 mars 2015

Inspired! Garderob till hundarna

(Alla bilder hämtade från Pinterest)

Det är ju väldigt lätt att avfärda allt som har md småhundar att göra som något larvigt och framför allt onödigt - något vi gör för att vi förväxlat våra hundar med små dockor. Jag tror att Paris Hilton kan ha ett finger med i spelet... Hon jobbar nog inte trix med sin Tinkerbell, direkt. Den hunden ÄR en accessoar.


Jag tycker det är rätt trångsint, för att inte tala om otrevligt, att utgår från det. Att ha kläder på hundarna är ju i första hand för att de behöver det - de fryser ju annars. Samma inställning kommer jag säkert få nu när jag lägger upp lite inspirationsbilder på garderober till hundarnas kläder och tillbehör.

Men faktum är att det är superstökigt i hallen av alla deras värmetäcken, tröjor, slask- och regnställ, koppel, selar, halsband and you name it. Det är stökigt och det blir skitigt. Nu är de ju dessutom TVÅ!





(Stuva från IKEA)

Jag kommer när det blir tillfälle att bygga en separat garderob till dem och har sett att IKEAs barnserie Stuva skulle passa. Man ser det inte på bilden, men hela serien är i proportion till kidsen - små. Jag får jobba med barngalgar och borra upp krokar inne i dörrarna till kopplen.

(Paris mansion till sina hund. Kostar 325.000 dollar att köpa en)

1 kommentar:

  1. kul och fina tips! vi länkar hit idag om det är ok från Benzos blogg, se här - http://benzosblogg.blogspot.se/2015/03/klart-hunden-kan-behova-egen-garderob.html

    SvaraRadera