onsdag 12 augusti 2015

Diskmaskin utan att förskölja?

(Kände mig misstänksam)

Det har varit en massa artiklar om att en inte ska behöva förskölja sin disk innan den ställs i maskinen, artiklar som jag fnyst åt som typ denna på Aftonbladet. "Nej, det blir inte rent om en kör ECO-programmet", har jag varit bestämd med. I den artikeln menar de dessutom att disken skulle bli renare än om du inte försköljer. Cut me some slack!

Men så kom en artikel som menade att en modern diskmaskin (vilket jag har) bara använder 10 liter på en diskning och för att skölja av all disk varje gång du stoppar in något så använder du ju bra mycket mer än så. Eller hur? Jag kan tänka mig att det handlar om uppåt en hundra liter!

(Modern, men i retro-stil)

Så jag testade detta. Första diskningen gick väl så där, men jag insåg snabbt om jag bara ser till att verkligen skrapa av ordentligt innan så funkar det! Tung skit - ja då kanske en kan unna sig en förskölj, men generellt så funkar det faktiskt :) Himla roliga nyheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar