måndag 31 augusti 2015

Juice-säsongen igång


Helgen? Helgen var väl så där då jag var sjuk fre-lör. Segt då jag hade en massa jag ville hinna göra hemma. 

Däremot insåg jag att det var hög tid att plocka fram juicecentrifugen för säsongen. Jag hade fryst in röda vinbär och rabarbet som jag tog fram och tinade och så klyftade jag ned äpplen från trädgården också. Jag hade köpt en morot, lite ingefära och en röd chili som åkte med. Just en styck morot är ett hett tips att ha med. Den gör juicen lenare (annars så syrlig med allt äpple). 

Och alla rester som blir över när en centrifugerar? De skuttade jag ut och slängde i min nya supervarmkompost - tjo! (Se tidigare inlägg HÄR). 

PS. Juice dricker jag 2 dl om dagen för att få i mig C-vitaminer. Aldrig mer. Läs ett matnyttigt inlägg HÄRFoodPharmacy om varför. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar