fredag 23 oktober 2015

Bra tips om tomatodling

(Jättepedagogisk film)

Att odla tomat ska ju vara lite klurigt, har jag förstått. I alla fall för en novis. Jag vill gärna odla just för att tomat är en av mina favvo-grönsaker att äta. Jag vill alltid ha det hemma men tyvärr håller de ju inte så länge som till exempel lök eller potatis.

Hållbarhets-Anna skickade en jättebra film om hur en kan slippa driva upp plantor från frön varenda vår genom att ta sticklingar som en har över vintern. På så sätt har en ett stort förskott på våren. I filmen nämner killen också att en kan ha window farming om ens fönster står i söder - vilket mina gör! Då slipper jag ha sådana där odlingslampor i källaren vilket är lite overkill för min del.

Kolla på filmen - den är riktigt pedagogisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar