fredag 30 oktober 2015

Nya fiket i Tallis

(Ganska stor lokal)

Jag skrev ju tidigare om att ett nytt fik skulle öppna i Tallis (se inlägget HÄR). Nu står dörrarna öppna! Redan igår var jag och grannen Karin där och testade stället.

(Fett peppad Karin)

De hade lunch som i dag var en kycklinggryta med chili och ingefära. Jag tyckte den var god, men att det var ganska lite trots att talriken såg fylld ut. På maten ingick kaffe och en citron- och myntadricka som var supergod.

Priset var dock lite för pricy enligt mitt tycke; 95:- känns som ett innerstadspris och vi är faktiskt i en händelselös förort. Men... går villorna för 8 millar så kanske det är befogat att ta så höga priser? Karin åt däremot ett kaffebröd som inte hade något häpnadsväckande pris (typ 25 kronor) och wow, vad god den var. Bulle med caramel och hasselnöt. Värt att komma tillbaka bara för den.


Servisen var supertrevlig för övrigt. Typiskt "här känner vi ju varandra"-mottagande.

(Citron- och myntadricka)




(Surdegsbröd)

(...och ekologiskt snask)

Stället var välbesökt så här en torsdagslunch och höstlov. Kul!

Jag och Karin gav betyget Godkänt och visst kommer vi tillbaka. Det är också kul!

(Bebisgos)

HÄR är deras Facebook-sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar