fredag 16 oktober 2015

Komposthink till inomhus


Bauhaus har en superbra tjänst på sin sajt; en chatt med kundtjänst!

En sak som är mindre bra med tjänsten är att personerna i kundtjänst kör lite hittepå när de inte har svaret och inte behagar söka upp det. 

Jag lade ju en order via sajten för ett tag sedan och en vecka senare kom grejerna. Jag beställde då bland annat denna trevliga och högst vanligt förekommande komposthinken. På chatten undrade jag om det fanns en tillhörande upphängningssnorning. Svaret var "Nej, såvida du inte gör ett hemmasnickeri"

Hm. Brukar inte de där hinkarna alltid hänga på skåpsluckans insida..? Har alla svennar hemmasnickrat upp dem då alltså..? I believe not.

Så när jag var på Bauhaus härom sistens så slank jag in på deras avdelning ed städ och visst fanns där en skena en enkelt klistrar upp och sedan hänger på hinken. 20 spänn kostade den och klistret satt på. Hur bra och smidig som helst!


I samma chatt undrade jag över Fiskars fruktbeskärningsredskap. Ni minns ju att jag till slut köpte en universalklippare (se tidigare inlägg HÄR)? Wow, här var det verkligen hej baberiba med infon.

Kundtjänst-chatten menade att alla huvuden funkade till båda Fiskars skaft, alltså oavsett om du köpte universalklipparen (skaft och klippare i ett) eller om du köpte QuikFit-skaftet - ett skaft som du köper solo och får köpa till huvuden som såg, fruktplockare.

När det kommer till den här punkten är det betydligt mindre OK för det är ju ingen miss kundtjänst gjorde. De hittade på. Jag ställde flera gånger frågan vad skillnaden på de var om allt passade till allt. Men fick YouTube-klipp som svar, klipp som inte svarade på frågan alls.

När jag senare åkte till Bauhaus (jag fattade ju inte att svaren inte kunde stämma) så visade det sig att det inte stämmer. Universalklipparen jag köpte hade ju en klippare i toppen, en som inte alls går att skruva av. Sågen skulle du skruva på längre ned på skaftet - du byter alltså inte alls som du gör med QuikFit. På den senare finns det inte ens en klippare till....


Ja. Bauhaus kundtjänst-chatt är en toppenbra tjänst - om de som jobbade där hade haft lite work ethics och bara sagt att de helt enkelt inte har så specifika kunskaper (inte för att jag tycker att detta var det...) om produkterna jag frågade om. Det är synd, för det är skönare att kunna beställa på nätet hemifrån och sedan ligga och gosa med pälsbarnen i soffan än åka till varuhuset.

Jag kommer troligen använda chatten igen - men jag kommer ju inte lita på den. Infon kommer synas och då vet jag inte riktigt hur värd en kundtjänst är.

Ps. Annars älskar jag ju Bauhaus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar