torsdag 22 oktober 2015

Höstäpplen


Trots att jag kapat ett träd (se tidigare inlägg HÄR) så har jag ju fyra kvar, varav tre är höst- och vinteräpplen. Igår var min kusins fru här och plockade hur mycket som helst. Hon är nämligen en riktig bullmamma - hon är konditor! Hon äger Konditori Genuin som helt uteslutande jobbar med ekologiska bakverk och bröd. Stort gilla på den.

(Tomt på träden)

Planen är att musta en del av alla äpplen och den andra halvan tänker hon (testa) att göra glögg av. Wow! Självklart kommer hon lyckas och jag skulle få några flaskor så jag kan ha glöggparty.

Angående mustningen så hade hon kollat upp att Ekerö hade ett ställe där du faktiskt får just dina äpplen mustade.


Hon plockade från två träd. Ett träd står fortfarande orört fullt med vinteräpplen. Så snart behöver hon eller någon komma igen.

Medan hon plockade så stod jag och knipsade och sågade i ett av dem. Så många kvistar som föll ändå såg vi ingen skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar