måndag 19 oktober 2015

Lifehack: Hasp till hund


Detta kan ju verka som ett lamt lifehack, men icke! Den här haspen framtill på dörren har jag länge tänkt på. Det är när det inte är sommar (läs; varmt) och jag vill kunna ha dörren på glänt av diverse anledningar. 

(Perfekt storlek på öppningen)

Framför allt handlar det om att hundarna ska kunna springa in och ut som de vill. Innan ställde jag skor på in- och utsidan av dörrbladet för att det inte skulle slå igen, men gick hundarna inte in (alltså klev över skorna). En annan anledning är om det skulle vara ett barn inomhus som kollar på TV medan jag och min mamma typ lägger stenplattor precis utanför (vilket vi gjorde i våras, se tidigare inlägg HÄR). Då vill en ju kunna höra om barnet ropar inifrån.

(Alice tittar ut på matte som plåtar sitt hack)


Haspen är köpt på Bauhaus, är vit och ca 30 cm lång och kostade 60 spänn/2-pack. Denna är det, fast vit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar