onsdag 17 augusti 2016

Familjesemester i Roslagen

Så mycket skog! Skog är inte min grej, stadsråtta som jag är.

Jag är hemkommen från en familjesemester i helgen. Vi var i Långalma i Roslagen i ett sjukt mysigt hus som vi hyrde via AirBnB. Det var päron, alla syskon och även syrrans familj var med - Mamis 60-årspresent!

Lilla Harry blev sjuk på söndagen och då visste jag att även jag skulle bli det. Så nu i skrivandets stund är jag ganska risig.

Vi kunde gå helt koppellöst överallt. Underbart.

Jag fick upptäcka sommarstaden Öregrund som var fullproppad med folk så här sista sommarhelgen. Vi åt på ett ställe som hette Scutellas - ett tapasställe med uteservering inne på en innergård så att det var lugnt och skönt.


Brorsan posar sina Gina Tricot-slacks framför ett av tre boningshus på gården.
Solen sken lite, men mest var det höstväder.
Mys i soffan när det regnade ute.
Harry och mormor följde med på promix.
Vi hittade en baby-huggorm som var påkörd.
Gården i bakgrunden.

Nu ska jag försöka bli frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar