tisdag 2 augusti 2016

Semester på Öland 2016

Öland är ju vindarnas ö.

Varsågod! Här kommer ett gäng bilder från semestern på Öland. De flesta är på havet för att, hallå - vi har ju inget hav i Enskede. Det gäller att passa på att promenera där, lyssna på måsarna, andas in den äckliga alglukten, lyssna på vågorna och så vidare.

Älskar långa skuggor i den gula kvällssolen.

Damernas inhängnad med villastängsel.

Stenstrand i Byxelkrok.

Bakom hamnen.

Lagotto. Italiensk vattenhund och den heter det av en anledning - omöjlig att få upp ur vattnet.

Bukten från ena hållet.

Bukten från andra hållet.

En av två campingplatser i Byxan.

Grinden in till Solberga är en solklar favorit.

Min favoritgrind även om det inte är den vackraste av alla grindar som finns här. Hemma i Enskede finns en massa grindar i metall vilket passar fint där. Men här passar det finare med grindar i trä och oj vad många olika varianter det finns - med mer eller mindre patina. Just grindar med solar gillar jag speciellt mycket :)

HÄR finns ett inlägg från 2014 med några fina grindar från Byxelkrok.


Båda damernas löp har sammanfallit nu med endast någon dags skillnad. Det är jätteskönt eftersom tikar beter sig så märkligt under löp och hanhundar blir tokiga och rymmer när de känner lukten av dem.

Men att de skulle göra barn med varandra (ja, akten då och inte på riktigt göra barn) var jag inte beredd på. De körde på i flera timmar om jag inte drog isär dem. Och det orkade jag ju inte göra hela dagarna så för att få en lugn stund under måltider så stoppade jag in ena i ett rum och satte för med stängsel. Sju dagar höll de på...

Karantän.

Ogillar vatten. Som den katt hon är.

Nytt hus med lokaler för restaurang med havsutsikt och sälj nere i hamnen.

Lägg till bildtext

Hittade denna i en av bodarna nere i hamnen. Känner igen från barndomen, men ej säker.

Svarta moln som drar över norra Öland. Självklart var det sol igen efter en timma.

Svensk sommar.

Ett utdrag ur min fasters fullproppade trädgård.

Så många promenader. Så många promenader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar