tisdag 9 augusti 2016

Solsängar retro 70-tal

Som en Barbie i en 70-talsdröm.

Hallå, kolla! Vilka fina solbäddar.

Dessa pärlor minns jag så himla tydligt från min barndom och jag har funderat på om de finns kvar i familjens ägor. Det gjorde de! De låg i garaget i sommarhuset på Öland. De är ju knappt använda så de är precis lika fina som på bilderna.


Jag var lite inne på att ta med dem tillbaka till Stockholm och villan, men då bäddarna måste fällas ihop inför varje natt och skyfall så bestämde jag mig för att skippa. Jag har ju mest mina möbler hemma att titta på :) Jag vill att de ska stå ute på tomten och bara vara fina, men då kommer de nog inte leva länge till.


Jag planerar solbäddar med lösa dynor istället. Oavsett om jag någonsin kommer att ligga i dem eller ej.

Papi skruvar i någon fjäder som lossnat.

Så här mycket plats tar de i ihopfällt läge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar