fredag 5 augusti 2016

Fått reglar till innervägg källare

En kommer långt med en kombi utan släp.

Jag fullkomligt älskar grupperna på Facebook där saker och ting hittar ett nytt hem istället för att slängas. I veckan var jag i Hökis och hämtade stålreglar för innervägg från märket Knauf köpta på Fredells. Jaha, en tackar, en tackar. Det var precis så mycket som jag behövde; en innervägg på max 3 meter. Jag ska ju dela av det gamla garaget i källaren och göra två sovrum.

Värdet motsvarar väl en dryga tusenlapp, men hey - många bäckar små. Framför allt slipper grejerna slängas.

Projektet händer nog först i vinter, men ja, då hinner jag eventuellt samla på mig resten av materialet som behövs :)

Ha alltid rep, filtar och arbetshandskar så kommer du långt när du ska frakta grejer.

Byggmax var ju inte mitt favoritställe på jordklotet (se tidigare inlägg om mitt första besök där HÄR), men de har helt fenomenala instruktionsfilmer. Bättre än alla andra.

Här nedan är en kort och pedagogisk film om hur en bygger en innervägg av stålreglar. I mitt fall kommer jag limma golvregeln istället för att skruva då jag har vattenslingor i betongen där.

Och HÄR kommer instruktionerna i text.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar