onsdag 12 april 2017

Helgen som gick

Helgen startade och slutade i sängen med magkramper.

Vill ni höra om helgen som gick? Ja, den inleddes med att jag drog hem från jobbet vid lunch på grund av århundradets mensvärk. Inga Ipren hjälpte och jag hade så vansinnigt ont. Efter promenad med hundarna gick jag till sängs och struntade i lunchen, men den där mensvärken gav sig inte. På natten var kramperna så illa att jag till och med grabbade tag i telefonen för att ringa 112.

På lördagen var det strategihelg med Popkollo och jag var på plats, men i våndor. Jag satt framåtlutad i kramper och bara väntade på att värktabletterna skulle kicka in. Till slut tog jag beslutet och drog hem till lunch - så att jag faktiskt kom hem. På tuben tillbaka stod jag framåtböjd av smärta.

På kvällen kom syrran så att jag kunde få fira min födelsedag lite i alla fall. Vi drog ut och åt och så sent som på väg ut sa jag att det inte gjorde något om jag åt stark mat och drack vin då det är andra organ jag har ont i. Jag kunde äta en halv portion och hade bra ont i magen.

Men på kvällen hemma igen fick jag tillbaka de där kramperna som gjorde att jag stod på alla fyra och tog på magen i desperation. Då fattade hon att det förmodligen var magkatarr. Fy fan. Och ipren som jag proppat i mig gör ju bara sånt värre!!!!

På söndagen började jag med Opremazol och även Novalucol. Den senare gav effekt, men ta mig fasiken inte alltid. Igår, tisdag, efter att jag ätit och gjort precis rätt kom kramperna tillbaka och Novalucolen hjälpte inte alls. Kramperna varade in i sömnen och väckte mig med jämna mellanrum.

Idag har jag inte haft en enda kram (ta i trä) och inte ätit en enda Novalucol. Jag har till och med orkat duscha(!) och framåt kvällskvisten känt typ lite pepp på livet igen. Jag har inte varit direkt stark (har ju inte ätit så mycket i tron om att det var mensvärk), men orkar åtminstone skriva ett blogginlägg igen :)

2 kommentarer:

  1. Jag lider verkligen med dig, hoppas medicin och rätt kost hjälper. Å så mindre stress aå klart! Har själv såna fruktansvärda magkramper i perioder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det var faktiskt inte alls kul.

      Radera