måndag 24 april 2017

Målat sista lagret krukor ljusrosa


Det tog inte flera månader för mig att måla klart krukorna! Det tog totalt en vecka att dra alla lager - jag är imponerad av mig själv.


Men som vanligt när jag målar så konstaterade jag även denna gång att det är svårt att måla. Den som påstår något annat har inte målat. Det gäller verkligen att ha rätt färg, rätt pensel och måla med rätt mängd färg. Ja, för att inte tala om rätt förberedelser, men i fallet med teracottakrukorna var den enda förberedelsen att jag tvättade de noga.

Det blev en del droppar trots att jag försökte dra så tunna lager som möjligt.


Färgen blev liiiite för ljus. Jag ville ju ha samma nyans som badrumsinredningen, men tycker mig ändå se en tydlig avvikelse.

Klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar