måndag 17 april 2017

Testar bur i bilen

Jag är på benen igen efter den där hemska magkatarren. I torsdags kände jag mig stark och glad igen, men jag äter fortfarande som om jag var sjuk; en massa vitt bröd, yoghurt, kokt mat utan kryddor och inget godis, kaffe eller vin. Jag var bra sugen på vin till påskmiddagen, men det är liksom inte värt de där förbaskade kramperna.


I lördags drog vi iväg på middag och jag bestämde mig för att testa smådjursburen som jag fick med mig med lilla Alice för mer än två år sedan. Den har bara stått nere i källaren. Jag har faktiskt lagt ut den till försäljning för en hunka några gånger, men den har aldrig blivit såld och jag funderar på om det kanske finns en mening med det. Någon sa nämligen att hundar mår bättre i bilen av att sitta i bur och slippa se omgivningen. Eftersom den är kvar så var det hög tid att testa.

Jag vet inte hur det var för Alice - jag såg henne ju inte. Jag hörde henne inte heller så det är inte omöjligt att det var mer lugnande. Däremot gnydde hon när jag stannade bilen och ville ut.

För min del var det väldigt mycket bättre. Alice brukar rissla runt och snurra in sig i säkerhetsbältet när jag kör. Hennes hyperventilerande är också ganska störande (även om det säkert är jobbigare för henne än för mig).

Jag får fortsätta testa detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar