onsdag 8 november 2017

Inreder en garderob


Det är en långsmal garderob detta. Djupet är hela 125 cm och bredden 75 cm. Jag planerade därför inredningen i denna garderob efter förutsättningarna. Bakre delen ska bli hyllor och hålla grejer som jag några gånger per år behöver kunna plocka fram och främre delen får bli en vanlig klädgarderob där jag är och rotar på daglig basis.


När grisar flyger! Så sa jag om att måla väggen inne i nya garderoben. Jag hatar ju att måla.

Men jag gjorde det. Visserligen var det endast ett lager med grundfärg, men ändå :)


Jag tog en bred pensel och svepte åt alla håll. Resultatet på OSB-skivan blev livligt! Lite kalkigt.

Krysslaser gör livet lättare!

Hyllorna jag borrade upp var använda sådana som jag fått. De är i ek och kommer från märket Lundbergs.


När hyllorna väl var uppe på väggen tyckte jag dock att de var för fina för att sätta inne i en garderob där de aldrig kommer att synas. Men men, nu sitter de där.

Charmigt hemmasnickrat så som hela huset ju är.

Sedan var det dags för klädstång framför hyllorna. Den plockade jag faktiskt från en garderob som är belägen rakt ovanför på övervåningen. Med andra ord perfekt längd.

Jag tog två spillbitar från golvet vi tog upp för trappan. I dem sågade jag ut en "vagga" för stången att vila på. Sedan var det bara att borra upp på varsin sida av garderoben. Det är betongväggar så plugg är ju att föredra.


Fullproppat.

Längst bak i garderoben finns nu grejer jag inte behöver accessa så ofta. Majoriteten är faktiskt sygrejer så som tyger, fyllning, mm, men som ni ser även en portabel kylbox.

Kameran lade av! Jag var tvungen att skärmdumpa från Snapchat.

Och så här med en fylld garderob r frågan om jag hade behövt måla bakre väggen över huvud taget haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar