söndag 26 november 2017

Måla väggar i källare vita

Bild från i somras.

I somras när det var 29 grader i Tallkrogen drog jag mig ned i källaren för att få svalka. Jag började då spackla "sår" i källarväggarna där murbruk släppt.


En klantig (och typisk grej eftersom jag alltid skjuter upp momentet att måla) var att jag inte målade över spackelfläckarna INNAN vi satte upp trappan :)

Notera även hålen upptill precis under panelen.

Det blir ju liiiite kluriga att komma åt vissa partier efter att trappan kom upp.

Maskera maskera.

Men i början av veckan tog jag tag i det.

Efter grundmålning av fläckarna.

Jag klädde in ändan av trappan med plast och maskeringstejp. Noga, noga.

Så här fresh blev resultatet.

Före: Ångest. Ren ångest.

Murbruket och gipspartierna (syns till höger i bild) var också pilligt att komma åt.

Efter: Fint efter en massa försiktigt pill.

Men det gick.

Här visar jag fotografen var det tidigare var hål i väggen och där jag lagat med spackel och maskeringstejp!

- Jag grundmålade alla spackelfläckar, men inte övriga partier eftersom de redan var vita. Minns ej tid.
- Sparmålningen med täckfärg tog 2 h.
- Rollermålningen med täckfärg tog bara 45 min.

Jag gjorde bara ett laget eftersom det var en vit vägg från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar