fredag 10 november 2017

Provar grön nyans hallen väggar



Bauhaus säljer inte Jotun Lady och märkligt nog stod det inte vad det var för NCS-kod när vi sökte efter den. Jag hade ju hittat en bra inspirationsbild på nätet när jag sökte efter gröna hallar (se inlägget HÄR).

Jag fick höfta fram vilken färg det kunde vara. Är det något jag lärt mig när det kommer till att köpa färg är att hejda sig. Titta ut den lilla, lilla ruta på kartan som du vill ha... och sen tar du "ned" färgen två steg och väljer en betydligt dovare nyans. Då får du den effekt du ville uppnå!

Smutsigt vita väggar klädda i glasfiberväv.

Svårt att fånga färg, men jag vill nog påstå att nyansen är gladare än på denna bild.

Jag köpte en provburk på 0,45 L. Jag var övertygad om att det var rätt färg ganska direkt faktiskt! Jag vill ju undvika den där pastelliga, ärtiga nyanserna som många annars kanske associerar med mig och mitt hus.

"Taggningen" med mitt namn kommer stå kvar. Framför kommer jag att montera upp skåp och vill lämna ett spår efter mig :)

När jag duttade grundfärg på spackelfläckarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar