söndag 12 november 2017

Liten 30-talsdörr

180 x 70 cm och högerhängd.

Om ni visste hur svårt det är att hitta SMÅ dörrar med karm på Blocket. Jag har haft en sökning med notifikation under säkert ett års tid och varit mer aktiv i responsen det senaste halvåret. De går som smör så snart de kommit ut - och då menar jag att de är sålda inom bara några timmar!! Obs: Ingen överdrift här.

Jag hade turen att få förtur på en fin dörr då jag mailade om en som såklart hunnit bli såld. Säljaren höll på att riva sitt barndomhus från 1935 (samma år som mitt hus) och hade då en till dörr som de inte hunnit ta ned. Det enda som saknades var kammarlåset, men efter ett år av sökande har jag fattat att jag helt enkelt får köpa till det själv (ca 1.000 kronor).

Jag betalade 600 kronor samt en resa tur/retur till Harbo i Heby norr om Uppsala. Tråkigt som satan (och långt!) att köra dit, men det var det värt. Det hade ju likväl kunnat ta ytterligare ett år att hitta en passande dörr.

Dörren ska bli min blivande sovrumsdörr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar