lördag 9 februari 2013

Årlig friluftsdag coming up

(På fiket och känner in de nyinköpta piggarna runt halsen)

Om man har en aktivitet som heter årlig friluftsdag så känner mig sig så himla hurtig. Fast å andra sidan.. "årlig" kind of avslöjar att man trots allt inte är det.

Det är långfärdsskridskor på valfri Stockholmssjö jag pratar om.


Det vara bara jag och Martin som var peppade så vi tänkte att vi kör väl ändå. Man behöver inte göra det inte så stor grej. Man måste inte ha bil och egna skrillor. Jag tog mina princess-skridskor(!), hittade ett underställ längst in i garderoben, grabbade en termos och packade ned ett par regnbyxor att ha utanpå mjukisarna. Tog också med mig en sådan där sittdyna man hade när man var liten som jag aldrig använt. På väg ned till tuben gick jag spontant in på Naturkompaniet och köpte piggar. Sjukt billig "försäkring" på 200:-

Kl. 11 sågs vi på Muggen och åt frukostlunch. Där köpte vi en varsin bulle och kaffe till termosen.

Sen tog vi bussen mot Älta och klev av vid Hellas där det var nyplogat för dagen (bara att kolla på nätet).

(Peppad och förberedd med en väska fylld med "friluftssaker")

Jag är verkligen ingen friluftsmänniska. Jag är alldeles för stockholmsk. Men jag är praktiskt lagd och tyckte jag lyckades få med alla smarta förberedande grejer till friluftsdagen som till ex vatten (man blir sjukt trött och törstig av skridskoåkning). En extra kåsa (för jag har en kåsa!!! En neonrosa) hade suttit fint så att Martin kunde dricka kaffet ur en egen kopp. Han kunde iofs tagit med egen matsäck...

Bilder från Hellas kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar