tisdag 12 februari 2013

Skaffat nya MySpace

(Skärmdump. Jag har tydligen lyssnat på en tjej som heter Wynter något)

Man vill ju inte vara en sådan där som sitter på sin rumpa och tycker att allt var bättre förr eller åtminstone att det funkar bra som det är. Ja, man vill inte vara en sådan där som är negativ till förändringar.

MySpace har total-nylanserat. De har byggt en helt ny, separat plattform från den förra (som de numer kallar Classic). Jag hoppas att deras fokus är att vara en plattform dit kidsen söker sig för att upptäcka ny musik - som man gjorde under MS hey days.

(Verkar inte som att de kommit med en app till iPhone än. Märkligt.)


Så det var väl bara att skaffa ett nytt MySpace-konto.

Helt sjukt svårnavigerat så här i starten. Jag fattar inte ens hur man blir ett fan av en artist. Däremot gillar jag radion/musikspelaren som fortsätter gå trots att jag söker mig till nya sidor.

En viktig sak med sociala plattformar är att jag bestämmer mig redan från start i vilken kategori den ska placeras; privat eller offentlig. Är den offentligen är det jobb och min "offentliga person" jag visar upp (om jag nu har en sådan).

Twitter - Dö-offentligt. Gud så torr och trist jag är där.
Google+ - Offentlig, men ni hajar. Den existerar ju knappt.
Insta - Dunderprivat.
Face - Mellanzon. Jag mixar faktiskt. Mina uppdateringar ska hålla för päron, kollegor, chefer, mm. Och sen så finns det uppdateringar jag gör publika.
Pinterest - Har faktiskt dålig koll här. Jag har men jobbar knappt denna plattform.
MySpace - Offentlig, jobb. Så klart. 

Så connecta med mig där om du har lust. Här finnes jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar