onsdag 20 februari 2013

Planerar på IKEA

(Jag glad, hon sur)

Lama ville åka till Ikea igår och undrade om jag ville haka. Det blev ett perfekt tillfälle att kolla in grejerna till köket som jag tittat in på Ikeas hemsida. Och det var skitbra när man fick se grejerna i ett sammanhang (tänker på deras möbelutställning med inredda rum i rotundan). Jag får ta itu med mitt köksprojekt snart, antar jag (se här).

(Vit laminatbänk med rostfri kant)

Till exempel hade jag aldrig gått för denna vita, trista bänk. Jag tittade på stenbänkar, bänkar i grått, låtsasbetong osv. Men när jag såg den vita och hur snyggt det blev med den rostfria kanten tillsammans med handtagen stod det helt plötsligt klart att det var den jag skulle ha till köket.

(Jättefin men lite too old fashion för mitt "hippa" kök.)

(Det får bli en vanlig istället)

Men vad köpte vi då? Alltså, ingen av oss behövde något. Jag ville planera lite och Lama behövde aktivera sig. Vi åt middag där och strosade. Varuhuset var tommare än det någonsin varit när jag varit där innan denna tisdag innan löning. Jätteskönt.

Jag köpte möbeltassar och en växt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar