torsdag 14 februari 2013

Mäklar'n som var här


Jag berättade ju om att en mäklare skulle komma hit och värdera min lägga (här). Hon har varit här nu och värderade den högre än de fyra andra jag träffade i juni.

Jag tror knappast att den ökat i värde på denna korta (och varselbetonade tid). Jag tror snarare att hon jobbar med en annan arvodesmodell. De jag träffade i juni jobbade alla efter en procent på accpetreat pris och sedan trappa. Så säljer jag läggan för det som denna senaste mäklare värderade den till så blir priset ungefär detsamma. Hajar ni?

Hon igår verkade för övrigt stabil. Eventuellt förhandlar jag om med min nuvarande mäklare. Min avtalstid med henne har egentligen löpt ut. Men jag kommer inte att ta beslut eller ändra något först det blir aktuellt att sälja. Och just nu har jag ju så himla bra sommarbilder på balkongen. Värt jävligt mycket ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar