tisdag 14 oktober 2014

Dogparkour


I söndags testade vi parkour för hundar för första gången! Träffen ägde rum i Fruängen i en park där det finns lite utplacerade lekstubbar osv. Mycket bra för parkour-övningar.

Träffen organiseras gratis av Dogparkour Sweden som jag berättat tidigare om här.

(Svea kollar in pudeln)

Det var kul och framför allt mysigt att testa. Jag och pälsdamen tog med oss hundgodis, vatten, kaffe och sittunderlag och körde till Frunkan (som vi stockholmare kallar Fruängen). Vi var kanske uppåt 15 hundar som samlats och körde i en timma cirka.


En besvikelse jag har över träffen är att den inte var speciellt ledd. Vi var alla helt gröna och iaf jag behövde hjälp med hur man lär hunden vissa övningar. Tjejen som ledde visade dock i slutet "flippen" och i vilka delmoment man kunde lära hunden den.

(Balans på sten!)

Svea älskade godisarna! Hon var mer fokuserad på dem än på själva uppgifterna. Peppad!

Jag själv blev trött ganska fort. Det var en del jobb att köra övningar så intensivt. När vi kör ensamma på promenad handlar det om en minut här och en minut där.

(Vi pausar för fika)

(Snodde en bild från Face. Team Mavea i bakgrunden)

Om vi kör igen? Vi får se var nästa träff äger rum och när. :) Vi kör iaf på prmenaderna. Hoppar upp på stockar och balanserar, men jag kommer ju att behöva fylla på med fler övningar snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar