lördag 25 oktober 2014

Ett år i huset!!

(När flyttgubbarna bar in hela mitt bohag)

Idag på dagen. Ett år sedan var det som jag och Svea tassade in på mäklarens kontor och avslutade köpet av huset. Jag fick nycklarna i handen och hoppsade hem till Tegnérlunden för att packa ned det sista med Mami.

(När sommaren kom...)

Från första natten kändes det som hemma. Visst, jag förmådde mig inte att sova i sovrummet de första nätterna då det kändes som någon annans. Jag sov i soffan i vardagsrummet och låg och tittade på ljuset från gatulyktorna som landande på väggen. Mina glasrutor gjorde att det såg ut som ett brinnande hav.

(Ljuset från gatulyktorna)


Jag tog mitt ansvar som hundägare och skaffade mig en varningsskylt. Svea är ju en riktig mördarhund.

(Bra skottkärra jag fick av vänner)

Jag har lärt mig att ta hand om min trädgård. Nu kan jag klippa gräset, rensa i rabatterna, ta hand om alla äpplen mm.

(Köket)

Jag har gjort små små förändringar i husest som gjort att det hela tiden blivit finare. Men i somras när jag satte igång med källarrenoveringen så ser det nu ut som att jag precis flyttade in. Så stökigt och en massa flyttkartonger i vardagsrummet :(

(Kitchen view)

Jag har haft mer besök i villan detta år än vad jag hade under mina 13 år på Lunden. Och jag älskar det - det är så mysigt.

På bilden ser ni Karin och Svea sitta och mysa i trädgården medan jag fixade middag i somras. 

(Arty farty)

Renoveringen i källaren. Fy fan.


Jag skaffade mig en Volvo - så klart. Nu har jag villa, volvo och vovve :)

(Team Mavea)

Jag och Svea har utvecklats ihop en massa. Vi har hittat rutiner för det mesta och jag ser verkligen skillnad på henne idag kontra då vi flyttade hit.

(Vintern)

(När de thailändska zebrorna flyttade hem till oss)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar