lördag 18 oktober 2014

Två hundar?


Hundlivet är fantastiskt. Det är så mycket kärlek, det är motion och natur och utvecklas man ihop när vi gör diciplinövningar ihop. Jag ska erkänna att jag länge tänkt på en till.



Jag har googlat och hört mig för i chihuahua-forumen och den överväldigande majoriteten är positiva - nästan till allt.

Det de upplever som svårare är att hitta hundvakt. Det har jag redan problem med eftersom Svea är så selektiv, så det blir nog inte svårare med en till.
En del som bodde i innerstadsmiljö sa att det var jobbigare på kommunala färdmedel och jo, tack: Att resa med hund är krångligt. Som tur är gör vi inte det speciellt ofta och jag har ju bil om vi ska långt.
Två hundar kan trigga varandra i att skälla mer så detta får man väl vara noga med att träna dem rätt.

Det blir dubbla kostnader för mat och försäkring, men annars är jag ju redan uppbunden med hundpromenader och det allmänna "matteskapet". Det bästa är väl förorten - vi bor hundvänligt.

(Vi bondar)

Det folk listar högst, förutom kärleken, är att deras hundar har varandra. De kan leka och busa och de håller ihop. Jag vill att Svea ska ha en kompis.

(Från yrkesliv till hundliv på 5 min)

Steget att gå från hundlös till en hund är nog större än att gå från en till två - det är jag säker på.

Vi får se!


(Tvillingkoppel som man hakar i det vanliga kopplet i)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar