måndag 29 december 2014

Alice är här - del 2

(Fantastiskt, men riktigt kallt väder)

Nu har Alice varit här mer än 2 dygn. Hon är väldigt bekväm och orädd. Alice är den sista jag är oroad över. Det är Svea.

Svea är ok. Hon älskar inte situationen, men gör sitt bästa för att anpassa sig. Hon är ju den som jag har ett band till tidigare så jag kan läsa av henne mycket bättre än Alice.


De är inte såta vänner direkt. Alice är nyfiken på Svea och vill busa. Svea vill mest markera avstånd. Men ett framsteg är att de kan ligga en bit ifrån varandra på samma möbel. Jag är väldigt inställd på att de kommer bli bästisar - hundar ÄR ju flockdjur. De behöver varandra precis som vi människor gör.

(Syrran blir upp-gosad av...?)

I skrivandets stund sitter jag i rosa soffan med en varsin hund på vardera sida som värmer mig. De vilar. Jag längtar så tills vi alla tre har hittat rutin och harmoni i vardagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar