lördag 20 december 2014

Hundtrappa - del 3

(Från frihandsskiss...)

Så har vi kommit till den tredje delen av hundtrappan. Jag vet inte hur många delar den här lilla serien kommer att uppgå till. Jag jobbar på trappan så länge som jag orkar varje gång och sen lägger jag den åt sidan. Hade det varit sommar med dagsljus och värme utomhus hade jag det tveklöst. Dagsljus är kritiskt när man ska fiffla med grejer.

Här är del 1 och del 2.


Sedan sist har följande hänt: 
  • Jag sågat till bättre lock/steg. De blev ju lite väl sneda. 
  • Enheten har också fått en botten så att jag kan ha saker i den (förvaring).
  • Jag har också hunnit spackla kanter och spikhuvuden. Det är ju lite överkurs kan tänkas, men det är så himla enkelt och sen slipar man supersnabbt för hand och torkar av dammet med fuktig trasa.

(Förvaring med två fack)

(Spacklade skarvar och spikhuvuden)

(Ett grundlager målat)

(Målar lager 2 i morgon)

Det som väntar nu är att skära till mattbitarna som ska på trappstegen. Jag behöver också en lösning till hur jag ska sätta fast locken/trappstegen. Kantgångjärnen var ju planen. Till sist blir det nog möbeltassar på ryggen i höjd med min sängkant så att färgen där inte skavs. Möbeltassar är sånt där som man alltid ska ha hemma :)

Självklart återkommer jag med fortsättningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar