fredag 26 december 2014

Köket saknar socklar


(Syskon på besök)

Mitt kök är ju för himla mysigt. Speciellt efter att jag gjorde större ändringar i våras då jag bytte luckor, knoppar, målade väggar och satte upp hyllor. Jag är väldigt stolt!


Lustigt nog har mitt kök inga socklar under stommarna... Faktum är att hela köket sitter löst vilket hade varit ganska farligt om barn hade funnits i huset. Nu gör det inte det så jag ser mest fördelarna med detta: inga commitments!

Men det här med socklar ser bara ofärdigt ut. Man ser plastbenen som är höj- och sänkbara. De är INTE designade för att de ska synas :)


Jag har dock en idé som jag till och med drömde om inatt och planerade kring(!) som innebär att stommarna fortfarande kan vara lösa moduler.

Jag tänker mig en vitmålad planka som liksom hänger under stommen. De går inte hela vägen ned till golvet men den kommer att täcka plastbenen. Den ska vara avtagbar om man nu vill grejsa runt med stommarna och den ska gå att vicka på så att man kan få in typ robotdammsugaren där under! Storage.

När socklarna är klara kommer jag dock fortfarande att störa mig på det fula golvet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar