måndag 1 december 2014

Hundtrappa - del 1

(Delarna)

Så var det gjort, det som jag egentligen tänkte fixa med igår. Jag har sågat till delarna till hundtrappan som jag tänkte placera framför sängen. Jag inser nu när jag sitter i soffan efter att ha dammsugit och plockat undan sågen att jag missade att göra bottenplattan. Får ta det i veckan.

Det blir förvaring i trappan. Så klart. Jag bor ju trångt trots att jag bor i hus. Trappstegen kommer att vara lock med kantgångjärn. Trappstegen ska kläs i matta eftersom det annars blir för glatt för hunden att hoppa upp och ned (nyttan försvinner). I trappan tänkte jag att jag kunde försvara typ hundgrejer som Sveas flytväst, vinterjackor när det är sommar, extra koppel och sånt.

(När man tittar in i köket)

När jag får feeling ska jag spika ihop allt. Såg i att jag hade bra spik (efterlämnat av farbron som bodde här innan). Sen blir det ev lite spackling och sen målning. Mattan måste inhandlas och skäras till. Sedan är jag i valet och kvalet hur förnuftig jag ska vara; ska jag bara limma på bitarna eller ska jag ordna med kardborreband så att mattbitarna blir avtagbara för tvätt? Det är ju trots allt ett hem med hund. Jag vill inte blir för äcklig nu, men vi snackar olyckor som kan innebära kräks, bajs eller mensblod...

(Julmyzet i Tallkrogsvillan - as far as it goes)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar