torsdag 18 december 2014

Snö är harmoni

(Bonnie på besök igår)

"Det kryper i kroppen på mig", sa jag igår till syrran när hon och Bompan var på besök. "Jag kan inte ta mig för något. Det är bara kallt, blött och mörkt."

Men så på eftermiddagen övergick regnet till snö, sakta men säkert. Vilken release! Jag blev så glad. Allt kändes bättre genast. Luften blev torrare och landskapet automatiskt ljusare. Vovve Svea älskar också snö.

(Det börjar snöa)

(Kommer snön ligga kvar, undrade jag här)


(Tomten som innan bara var ett svart hål utanför köksfönstret)


Total harmoni när vi är ute och går. Jag var inte den enda som plåtade naturen igår kväll, ska jag säga.

Det är slutspurt nu innan jul och julledighet. Jag längtar och behöver en paus från den trista situation som råder på arbetsplatsen (se tidigare inlägg här) och egentligen hela Sverige. Jag planerar att promenera i snö med pälsdamen (damerna, kanske?), sova ut på morgnarna, fika som en tant, göra klart hundtrappan och städa ut skit som ska till ÅVC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar