tisdag 23 december 2014

Inspired! Superfint nött trägolv

(Paaaatina)


Kolla drömgolvet! Precis så, fast kanske lite mindre ruggat, vill jag ha till källaren. Har tänkt mig just rent trä som jag målar vitt trots att det är ju lite känsligt.

Och så hittade jag detta online via en inredningsblogg.


Det som är så himla surt är att det blir såååå dyrt per kvadratmeter. Hela 455 spänn :/ Jag har inte mätt mitt garage (som ska bli rum), men estimerar att det är knappt halva huset, dvs 25 kvadrat. Det skulle då landa på mer än 11.000 kronor inklusive eventuella lister samt alla vätskor och färger som man behöver för att få till det.



 (Så kallat click-golv)

Äh, jag skämtar med er aprillo. 

Det är inte alls dyrt. Det är ett vanligt click-golv från Byggmax som ligger på 149:-/kvm (för mitt stora källarrum blir det knappt 3.800 spänn). Laminat är inte speciellt ballt, jag vet, men det ÄR praktiskt när man har hund (och barn) i villa där man släpar in skit direkt utifrån. Att det är lätt att lägga spelar också in. Fanns inte alls i någon inredningsblogg utan de gjorde ett mail-utskick där de tyckte att jag skulle hitta min "golvstil" innan jul. Hm.

HÄR hittar du det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar