måndag 8 december 2014

Firar jul hela december



Att bara fira jul på julafton... Är det inte det jättetråkigt? Jag tycker det är lite för mycket och intensivt så jag sprider hellre ut det. Vi kör en jullunch och det får räcka. För att fylla på med julmyz så hade jag julmiddag i fredags (se tidigare inlägg här) och i lördags var jag och LamishSkansens julmarknad.

Mycket folk var det. Vi gick i stadskvarteren som jag älskar precis som 1800-talsgårdarna där vi lyssnade på lite "gammeldags" musik. Så fikade vi på högloftet inne i värmen när mörkret föll utanför.


Sandra sålde sina designgrejer i en knallebod. Fy fan vad kallt! Men hon var glad. HÄR hittar ni hennes grejer online på Etsy.





Det var ganska crowded, som sagt, så jag pallade inte att gå in i så många av stadshusen som jag egentligen hade velat. Men tryckeriet är ju en favvo. Tänk vad tryckkonsten (och tryckfriheten) gjort för mänskligheten - så coolt.


(Ett original från 1858!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar