måndag 29 juni 2015

Arbetsbyxor för dam på Jula



Det är INTE lätt att hitta arbetsbyxor för oss tjejer ute på marknaden. Bauhaus var jag tvungen att maila för jag lyckades inte hitta bland alla arbetsbyxor de hade i webbshoppen. De hade en (1) modell i svart... Jag jobbar inte med svart så jag kikade vidare. 

Jula ska ha en massa dammodeller i flera olika färger. När jag lite midsommarstressat sprang in i deras Värmdö-butik hade de sin slajmgröna variant på super-dunder-rea; 75 % på halva priset! Ord.pris var 299:- och jag betalade 37,50. Då kan en ju tänka sig de slajmgröna (de hade cerise, lila och lite annat också, men tyvärr inget rosa).

Jag valde en stl. 36 och den sitter som en smäck på höfterna! Skulle jag hittat en herrmodell i samma storlek så skulle de hasa ned - killar har ju inga kurvor som vi tjejer. Som ni ser på bild så är de lite långa, men det är ju bara att vika upp.

HÄR hittar du byxorna! Och jo, Jula själva kallar inte färgen SLAJMgrön utan limegröna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar