lördag 27 juni 2015

Bilat - del 2

(Det är jobbigt att bila. En får ta många pauser och inte glömma dricka vatten.)

I torsdags åkte jag och hyrde en bilningsmaskin inför elgens stundande utomhusarbete. Viille ha förberett klart tills jag med vänner ska skotta in jord i "hålet" vid entrén.

Hilti är tydligen en bra maskin och inget en som privatperson behöver köpa. För en kan ju hyra!



Jag åkte till Tussmötesvägen i Stureby och hyrde av Stureby Maskiner. Priserna på sajten och i butik är exklusive moms, men det går att hyra som privatperson. Kostnaden för 1 dygn med denna mastodont-maskin och slipning av spetsen landade på ynka 318:- (med moms). Chipspengar i jämförelse att ta in hantverkare.

Du visar upp leg. och betalar cash i efterhand (de tar inte kort).

(Bilade upp asfalten)

Jag höll på en kort stund på torsdagen och en stund på fredagen. Bra att dela upp för det är riktigt tungt.

Jag kan dock inte påstå att det är svårt. En får till tekniken rätt snart och det är ju kul att se snabba resultat. HÄR finns en länk jag läste innan, men orkade i övrigt inte googla så mycket på hur en bilar. Jag frågade grannen som är snickare om tips innan jag satte igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar